Kuinka paljon kotisivuista pitää maksaa?
Alla olevasta nappulasta pääset suoraan kotisivujen hintalaskuriin. Lisäksi käymme sivulla läpi asioita, jotka vaikuttavat kotisivujen hintaan.
Kotisivujen hintalaskuri
”Aikaa säästyy, kun kaikki kotisivujen hallintaan liittyvä löytyy saman katon alta.”
Katja Wahlman
Yrittäjä, Parturi-kampaamo Hiuskulma
”Päivitetyt sivumme ovat juuri meidän näköiset ja ne tarjoavat asiakkaille kaikki tarvittavat tiedot. Olemme tyytyväisiä!”
Olga Saarno
Yrittäjä, Koiraväen Oy
”Aikaisemmat sivuni olivat vanhentuneet ja vaikeasti navigoitavat. Uudet sivut ovat heti tuottaneet tulosta nostamalla konversioiden määrää merkittävästi”
Tuija Venäläinen
Yrittäjä, Myyntivipu Oy
Meiltä kotisivut hintaan, joka sopii myös pienemmille yrityksille.
Yrityksen nettisivut ovat usein asiakkaalle ensikosketus yritykseen. Heikosti toteutetut sivut karkoittavat asiakkaita ja vaikeuttavat sivuilla navigoimista. Anna meidän huolehtia siitä, että nettisivunne toimivat ja erottuvat joukosta.
Mitkä asiat vaikuttavat kotisivujen hintaan?
Teknologiat, joiden avulla sivut on rakennettu
Kotisivujen toteuttamiseen on olemassa monia eri järjestelmiä. Jos kotisivut rakennetaan ”teknologiapinolla”, jolla sivut joutuu ohjelmoida alusta asti itse, niin sivuista voi joutua maksamaan useita tuhansia. Sellaisen teknologiapinon käyttäminen käykin järkeen vain niissä tilanteissa, joissa sivuille tarvitaan erittäin räätälöityjä ominaisuuksia, joita ei löydy valmiiksi tehtynä.
Me DigiEdustalla suosimme WordPress-julkaisujärjestelmää, sillä monet yrityksille hyödylliset toiminnallisuudet ja räätälöintimahdollisuudet ovat jo valmiiksi luotu siihen lisäosien sekä teemojen muodossa. Tämä säästää siis aikaa ja kustannuksia, kun kaikkea ei tarvitse tehdä alusta asti itse.
Sivujen määrä
Enemmän sivuja tarkoittaa yleensä sitä, että kotisivulle tulee enemmän tekstiä ja kuvia. Myös layout eli eri elementtien sijoittelu pitää suunnitella jokaiselle sivulle erikseen. Monisivuinen toteutus on oikein toteutettuna hakukoneoptimoinnin sekä sivujen selkeyden kannalta parempi vaihtoehto, mutta voi nostaa sivujen hintaa muutamilla sadoilla euroilla verattuna yksisivuiseen toteutukseen.
Vaaditut toiminnallisuudet
Toiminnallisuuksien luonne ja määrä vaikuttavat oleellisesti sivujen hintaan. Riippuen toiminnallisuudesta ja sivujen rakentamiseen käytetystä teknologiasta, toiminnallisuuksien kehittäminen voi vaatia merkittävästi työtunteja.
Jos käytössä on esim. WordPress-julkaisujärjestelmä, niin monet perustoiminnallisuudet voi saada sivuille maksuttomasti tai suhteellisen edullisesti. Näiden WordPress-lisäosien premium-versioista joutuu maksamaan n. 20-500 euroa vuodessa. Joidenkin lisäosien, kuten verkkokauppatoiminnalisuuden mahdollistavan lisäosan konfigurointi on työlästä, eli siitä saattaa joutua maksamaan muutamia satoja, vaikka itse lisäosa olisi ilmainen.
Kotisivujen hintaan vaikuttaa mm. sivujen määrä ja vaaditut toiminnallisuudet.
Tekstit
Sivuilla olevien tekstien kirjoittamiseen kannattaa käyttää aikaa ja vaivaa, sillä yrityksen kotisivujen sisältö heijastaa yrityksensä arvoja, missiota ja visiota. Lisäksi vakuuttavat tekstit lisäävät konversioiden määrää. Tekstit voi kirjoittaa sivuille itse, tai antaa ammattilaisen kirjoittaa ne. Tekstien kirjoittamiseen liittyy myös vahvasti hakukoneoptimointi, johon pääsemmekin seuraavaksi.
Hakukoneoptimointi
Hakukoneoptimointi on hyvin laaja aihe, joten käymme tässä artikkelissa ainoastaan läpi hakukoneoptimoinnin hintaa. Hakukoneoptimointi koostuu monesta pienestä asiasta, joiden kasautuminen hidastaa sivujen rakentamista ja vaatii työtunteja.
Jos hakukoneoptimoinnista haluaa merkittäviä tuloksia, niin optimointityötä pitää tehdä jatkuvasti. Hakukoneoptimoinnista täytyy siis maksaa toistuvin väliajoin. Tuloksekkaalle hakukoneoptimoinnille kertyy hintaa noin 500-2000 euroa kuukaudessa.
Ennen kuin hakukoneoptimointia aletaan tekemään, niin on tehtävä hakusanakartoitus. Hakusanakartoitus tarkoittaa selvitystä siitä, että minkälaisilla hakusanoilla potentiaaliset asiakkaat hakevat yrityksesi tarjoamia tuotteita tai palveluita yleisimmin käytetyistä hakukoneista, kuten Google tai Bing. Sivuille tuleva sisältö kannattaa rakentaa tätä hakusanakartoitusta myötäillen. Hakusanakartoitus kuuluu usein hakukoneoptimointipalveluun, tai siitä saatetaan veloittaa kertamaksulla. Me DigiEdustalla tarjoamme hakukoneoptimointia erillisenä palveluna, josta voit lukea lisää tästä linkistä.
Ota yhteyttä, jos tarvitset kotisivut yrityksellesi.
Jos tarvitset kotisivut yrityksellesi tai yhdistyksellesi, niin olet oikeassa paikassa. Me DigiEdustalla suunnittelemme, toteutamme ja ylläpidämme helposti muokattavia kotisivuja.
Yhteystiedot
Puhelin: +358 44 731 0390
Sähköposti: [email protected]
Yhteydenottolomake
Ota yhteyttä täyttämällä yhteydenottolomake tai lähettämällä sähköposti osoitteeseen
[email protected]