Hakukoneoptimointi
Hakukoneoptimointi parantaa sivujesi saavutettavuutta.
Hakukoneoptimointi (SEO, search engine optimization) tarkoittaa verkkosivuston näkyvyyden parantamista hakukoneiden orgaanisissa tuloksissa. Tuloksekas hakukoneoptimointi on jatkuva prosessi, joka vaatii pitkäjänteisyyttä ja syvällistä ymmärrystä yleisimmin käytetyistä hakukoneista. Anna meidän hoitaa kotisivujesi hakukoneoptimointi, jotta sivusi voivat hoitaa myynnin puolestasi.
Hakukoneoptimointiin kuuluu…
Sivujen auditointi
Selvitämme sivujenne nykytilan, ja korjaamme suurimmat hakukonenäkyvyyttä heikentävät ongelmat.
Avainsanakartoitus
Selvitämme millä hakusanoilla ihmiset etsivät palveluitanne, joille haluatte lisätä myyntiä.
Sisällön tuotanto
Tuotamme korkealaatuista ja relevanttia sisältöä, minkä avulla potentiaaliset asiakkaat päätyvät sivuillenne.
Sisällön optimointi
Jatkojalostamme sivujenne sisältöä siten, että sivujen sijoitus nousee hakukoneissa entisestään ja te saatte yhä enemmän asiakkaita.
Tulosten seuraaminen
Mahdollistamme helpon hakukoneoptimoinnin tulosten seuraamisen analytiikkasovelluksen avulla, jotta ymmärrätte mistä maksatte.
Usein kysyttyä
Kuinka paljon hakukoneoptimointi maksaa?
Hakukoneoptimoinnista veloitetaan useiten kuukausiperusteisesti, koska se on jatkuvaa toimintaa. Sitä voi tehdä myös kertaluontoisesti, mutta tällöin sijoitus hakukoneissa ei usein ole pysyvä. Tuloksekkaasta hakukoneoptimoinnista on usein maksettava vähintään muutamia satoja euroja kuukaudessa, mutta hinta voi nousta merkittävästi riippuen muun muassa hakusanojen kilpailusta.
Mitä eroa on hakusanamainonnalla ja hakukoneoptimoinnilla?
Hakusanamainonnalla viitataan maksullisissa mainospaikoissa mainostamiseen hakukoneissa. Hakukoneoptimoinnilla taas viitataan ”orgaaniseen” hakukonemarkkinointiin tarkoittaen sitä, että hakukonesijoitus perustuu täysin siihen, että miten relevantti sivu on tiettyyn hakusanaan liittyen. Hakusanamainonta usein parantaa myös sivujen sijoitusta hakukoneissa.
Voiko hakukoneoptimointia tehdä itse?
Hakukoneoptimointia voi ja kannattaa tehdä itse, ja sitä voi tehdä täysin maksuttomasti. Varsinkin vähän kilpailtujen hakusanojen tuloksiin voi vaikuttaa suhteellisen pienillä muutoksilla, jos tietää mitä tekee. Hakukoneoptimointi on kuitenkin aikaa vievä prosessi, sillä se vaatii jatkuvaa muutosten vaikutusten seuraamista ja syvällisempää ymmärrystä hakukoneista, ja siksi se kannattaakin monesti ulkoistaa ammattilaiselle.